• Op werkdagen voor 13 uur besteld? Dezelfde dag verzonden!
  • Gratis levering vanaf €30,-
  • 14 dagen bedenktijd


    Verzenden & retourneren

    DEZE PAGINA BESTAAT NIET MEER.
    Ons retourbeleid is gewijzigd. Ga naar h
    ttps://www.dirkje.nl/nl/service/retourneren/

    Verzenden

    Wat zijn de verzendkosten? 

    De standaard verzendkosten voor Nederland zijn € 4,95, voor België € 5,95 en voor Duitsland zijn € 6,95 per order en gratis vanaf € 30,-.
    Naar overige landen kan enkel op speciaal verzoek verstuurd worden. De verzendkosten zullen dan vooraf door ons berekend worden en gecommuniceerd aan jou als klant. 

    Hoe wordt mijn bestelling verstuurd?

    Alle bestellingen worden met DHL pakketpost verzonden. Als je op werkdagen voor 13.00 uur een bestelling plaatst, heb je het pakket de volgende werkdag al in huis!

    Wat is de levertijd van mijn bestelling? 

    Wij streven ernaar alle bestellingen die op een werkdag voor 13.00 uur geplaatst zijn, dezelfde werkdag te versturen. Je ontvangt een bevestiging per e-mail als wij je betaling binnen hebben en zodra je bestelling verzonden wordt. Bestellingen die worden gedaan rond de feestdagen en/of in het weekend, kunnen een langere levertijd hebben. Alle artikelen die wij online verkopen, zijn op het moment dat de producten online worden gezet, ook voorradig en leverbaar vanuit het magazijn. Het kan echter voorkomen dat verschillende klanten in dezelfde tijdsperiode een bestelling plaatsen. Het kan daarom sporadisch voorkomen dat een product alsnog uitverkocht is.

    Vanwege enorme drukte tijdens Black Friday en Sale kunnen wij niet altijd garanderen dat de bestellingen de volgende werkdag worden geleverd.

    Word ik op de hoogte gehouden van de voortgang van mijn bestelling?

    Je krijgt van ons een aantal e-mails om je op de hoogte te houden van de voortgang van je bestelling. Nadat je je bestelling hebt geplaatst, krijg je van ons per e-mail de orderbevestiging. Op het moment dat je bestelling verzonden wordt, krijg je ook hiervan van ons een e-mail ter bevestiging.

    Retourneren

    Wij doen er alles aan om je via onze website te informeren over de artikelen. Mocht een artikel desondanks niet aan  je verwachting voldoen, dan kan deze geretourneerd worden (binnen 14 dagen). 

    Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop jij of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, de bestelling fysiek in bezit krijgt.

    We zouden het op prijs stellen als het artikel in de originele verpakking retour gestuurd wordt. Zie hieronder de twee verschillende manieren van retourneren. 

    Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de artikelen die het gevolg is van het gebruik van het artikel, dat verder gaat dan nodig is om de aard en de kenmerken van het artikel vast te stellen.

     

    Artikelen ruilen

    Wil je een artikel graag omruilen voor een andere maat? Je stuurt je producten, indien mogelijk samen met het retourformulier, gratis terug en ontvangt van ons een waardebon die je kunt gebruiken in onze webshop voor je nieuwe bestelling. Hieronder kun je een DHL-retoursticker (NL) of een PostNL-retourlabel (België) uitprinten. Je kunt het pakket afgeven bij een servicepunt van betreffende vervoerder. Zit er geen retourformulier bij de zending dan kun je een briefje bijsluiten met daarop je ordernummer en je contact gegevens.
    Indien je geen waardebon wenst te ontvangen kan je kiezen voor retourneren op eigen kosten.

    Door op onderstaande link te klikken wordt je doorverwezen naar de Go Parcel website waar je je opdracht in kan geven.

    Retourneren Dirkje

     

    Retourneren op kosten van Dirkje (waardebon)

    Wil je een artikel graag omruilen voor een andere maat of toch liever een ander artikel bestellen? Kies dan voor deze methode. Je stuurt je producten gratis terug en ontvangt van ons een waardebon die je kunt gebruiken in onze webshop.

    Stappenplan retour indienen:

    1. Log in op je account op dirkje.nl
    2. Je komt uit op een pagina waar je recente orders te zien zijn. Klik vervolgens op bekijkennaast de order waarvan je artikelen retour wilt sturen.
    3. Nu kom je in het overzicht van de betreffende order terecht. Hier kan je rechts onderin op de knop Artikelen retourneren klikken om de retourzending aan te maken.
    4. Je wordt doorgestuurd naar een pagina waar je de retourzending kan instellen. De eerste stap is aangeven welke artikelen retour gestuurd worden. Dit kan je doen door het aantal aan te geven in het drop-downmenu. Artikelen die je wil houden, laat je op 0 staan.
    5. De volgende stap is aangeven waarom je de betreffende artikelen retour stuurt. Bij Reden en Actie kan je kiezen uit de retourredenen en retouracties (indien je gebruik maakt van retourneren op onze kosten is de retouractie - waardebon).
    6. Vervolgens klik je rechts onderin op Verstuur.
    7. Vervolgens print je een DHL retour sticker. Ga naar de site van Go Parcel waar je je retouropdracht in kan geven en print het retourlabel. 

    Je kunt het pakket afgeven bij een DHL servicepunt.
    Indien je geen waardebon wenst te ontvangen kan je kiezen voor retourneren op eigen kosten.

    Je hoeft geen formulier bij de artikelen te voegen. Op basis van het retouretiket kunnen wij je order erbij zoeken. 

    Retourneren op eigen kosten (geld terug)

    Wil je graag een artikel retour sturen en geen nieuw artikel meer bestellen?

    Je dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons hebt medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is
    verstreken.
    De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor jouw rekening.
    Omdat we moeten weten van wie de retourzending komt, zal de factuur geprint moeten worden en bijgevoegd. 

    Je ontvangt binnen 14 dagen na ontvangst van de goederen bij ons, het aankoopbedrag terug op de wijze waarop je betaald hebt.

    Je kunt je pakket samen met een uitgeprinte factuur opsturen naar:

    Dirkje (Van Gennip Textiles B2C BV)
    Afdeling retouren
    Celsiusstraat 24 
    6003 DG Weert
    Nederland 

    +31 (0)495-745648

    Retourneren van afgeprijsde artikelen 

    Voor retourneren van artikelen met een vaste korting, gelden dezelfde regels als hierboven. Tijdens de stapelkorting gelden er andere regels. Wanneer je tijdens de stapelkorting een artikel retour stuurt, wordt de korting opnieuw berekend over het totaal aantal artikelen ná retourneren. Het eventuele verschil ontvang je retour op je rekening (bij retourneren op eigen kosten) of middels een cadeaubon (bij retourneren op kosten van Dirkje). Wanneer je een artikel vervolgens graag in een andere maat bestelt, kun je dit via de webshop doen. De korting is dan afhankelijk van het opnieuw bestelde aantal artikelen (er wordt dus geen rekening gehouden met het aantal eerder bestelde artikelen.)

    Vragen of opmerkingen?

    Heb je vragen of opmerkingen? Neem dan contact op met onze klantenservice. Deze is bereikbaar op maandag t/m donderdag van 09:00 tot 17:00 en op vrijdag van 09:00 tot 15:00 uur.

    Telefonisch of per e-mail +31 (0)495-745648 /  [email protected]

    Inloggen

    Wachtwoord vergeten?

    • Al je orders en retouren op één plek
    • Het bestelproces gaat nog sneller
    • Je winkelwagen is altijd en overal opgeslagen

    vergelijk0